Email nieuwsbrieven zijn vandaag de dag nog altijd een krachtig communicatiemiddel. Met behulp van een email nieuwsbrief kun je op eenvoudige wijze belangrijke informatie delen. Het is snel, goedkoop, meetbaar en flexibel. Tevens bereik je hiermee een grote groep mensen. Omdat de ontvanger zich meestal zelf heeft aangemeld heeft hij interesse in de afzender. Verzamel dus op alle mogelijke manieren email adressen om jouw mailingbestand te laten groeien. Dit kan bijvoorbeeld door het toevoegen van een aanmeldformulier voor je nieuwsbrief op je website. Mijn Communicatie werkt met MailChimp. Niet alleen het toevoegen van een aanmeldformulier behoort tot de mogelijkheden, maar ook het opzetten van de nieuwsbrief in MailChimp. Denk hier bijvoorbeeld aan de lay-out volgens jouw huisstijl, het redigeren van de teksten, als ook het versturen van de nieuwsbrief.

Een nieuwsbrief dient natuurlijk wel elke keer de lezer te grijpen. Of de lezer jouw nieuwsbrief opent, wordt in enkele seconden beslist. Het is dus belangrijk dat de aandacht van de lezer getrokken wordt.

De ontvanger dient in één oogopslag te zien:

  • Wie is de afzender van dit bericht
  • Welke toegevoegde waarde heeft het voor mij om het te openen
  • Wat wil de afzender dat ik doe

Enkele tips voor het maken van een email nieuwsbrief:

  • Bouw een band op met je publiek
  • Trigger de lezer om door te lezen want deze heeft weinig tijd
  • Kies een pakkende titel
  • Wees informatief
  • Gebruik afbeeldingen en diagrammen om de tekst te onderbouwen
  • Voeg een call to action toe

Heb je hulp nodig bij het schrijven en versturen van je nieuwsbrieven of wil je een mailing uitsturen die wél wordt gelezen? Mijn Communicatie kan je hierbij helpen.